Friday 21 February 2014

HariHatiTerluka

Assalamualaikum WBT... Hemmmm..hari ni hari Alkisahnya memang kisah sangat sebab hati ini terluka... biasalah "sedangkan Lidah lagi Tergigit, inikan pula suami isteri"....perempuan pulak bila *waktu tu* emosi terlebih sikit..bila terlebih sikit semua benda nak dihempasnya walaupun pintu gril yang tak ada kaitan pun nak dimarahnya...walaupun anak kucingku mengiaw-ngiaw pun kena marah dengan aku...

Itulah bukan hati ini sengaja nak memberontak, bukan mulut ni sengaja nak memarahi, bukan tangan ini sengaja menolak pintu gril kuat-kuat, bukan kaki ini sengaja menekan pedal minyak kuat-kuat menunjukkan tanda protes tapi entahlah tiba-tiba nak perhatian pulak..pelik betul lah orang perempuan ni bila *waktu tu* menjelma...

So, harap sangat kaum yang bergelar lelaki, kekasih hati setia hujung nyawa, suamiku syurgaku, lelaki itu bapa kepada anak-anakku atau En. Kekanda...sedarilah bahawasanya Isterimu, kekasih hati setia hujung nyawa ni Bonda kepada anak-anak tak sengaja bersikap macam tu..alah paling idak pun waktu pagi En. Kekanda tak mesej aku pun tapi biasalah mana boleh tahan kalau tak dengar suara aku kan satu hari so macam biasa sebelum tengahari aku memang terima panggilan dari En. Kekanda..ikutkan hati tak nak je jawab tapi tangan ni jahat sangat jawab jugak panggilan tu...mulut pun sama jawab je salam dia...boleh jer cakap elok-elok...

Soalan yang biasa En. Kekanda ajukan pada aku walaupun dia tahu aku tak suka diganggu bila time "konon-konon merajuk kan" tapi soalan yang tak boleh dielak bila En. Kekanda berkata-kata "tadi Abg hantar makanan kat anak, anak ok, Adik ok jer, Abg belikan sarapan letak dalam bekas yang Syg dah sediakan, nanti balik jangan lupa ambil tau".... aku pun jawab dengan serba salah "yelah"....Itulah perangai En. Kekandaku kalau aku merajuk mesti dia yang akan pujuk sebab dia dah faham sangat dengan perangai Isteri dia ni...marah tapi cakap jugak...heiii mesti kalah bila time aku nak merajuk lama-lama mesti tak boleh mesti dia kacau aku...xpe2 nanti aku cari hal lagi nak merajuk lama2..hehheheh...

Kisah suami isteri mesti tak akan habis-habis kan...bila ada perselisihan faham mesti salah sorang akan memujuk walaupun secara sengaja atau idak sengaja..tapi kalau tak bergaduh tak best gak...macam cite hindustahehh... oklah saje nak bercerita tetang Alkisahnya HariHatiTerluka... TERIMA KASIH EN. KEKANDA.....


 

2 comments:

Hanis Azla said...

As-salam...

bonda jgn majuk2 ya he..he.

BatuBelahBatuBertangkup said...

saje jer test market...huhuhu.. gaduh2 baik balik kak Hanis Azla;)

 
BatuBelahBatuBertangkup Blogger Template by Ipietoon Blogger Template